Felgyorsult a világ, benne pedig mi magunk is felpörögtünk. Örökös rohanásban vagyunk, gyors ételeket eszünk, turbódiétával fogyunk, speedfitneszre járunk és mára már a határidőkkel jobban megtanultunk sakkozni, mint a befizetetlen csekkekkel. Összegyűjtöttünk 10 hatékony módszert ahhoz, hogy jobban be tudjuk osztani az időnket, meg tudjuk tervezni a napjainkat, ne késsünk el a megbeszélésekről és ne csússzunk le a határidős munkák leadásáról se.
1. Tervezzük meg a napunkat! Lefekvés előtt lehetőség szerint órára lebontva határozzuk meg magunknak azt, hogy mikor mit kell csinálnunk. Egy iskolai órarendhez hasonló beosztás segítségével teljesen átláthatóvá válik a munkanapunk. Tudni fogjuk azt, hogy mikor van egy szusszanásnyi időnk meginni egy jó kávét vagy elfogyasztani egy könnyű ebédet a következő etap előtt.
2. Vezessünk naplót! A határidő napló, illetve a telefonon, számítógépen lévő naptárfunkció a legalapvetőbb eszköz ahhoz, hogy irányítani tudjuk mindennapjainkat. Ha pedig az online felületeken mindezeket még szinkronizáljuk is, akkor bárhol, bármikor, bármilyen eszközön szerkeszthetővé válik a táblázatunk.
3. Ne csak a tárgyalásainkat, megbeszéléseinket naplózzuk! Azon túl, hogy ezek pontos időpontját bele vezetjük a kis könyvünkbe vagy táblázatunkba, írjuk bele azt is, hogy milyen fontos információk társulnak hozzá. Jegyzeteljük le azt, hogy mikre kell rákérdeznünk, miről kell prezentációt tartanunk, sőt, annak vázlatát belemásolva minden egyes frissítésnél át tudjuk futni, így biztosan felkészülten fogunk megérkezni a bemutatóra.
4. Az egyes feladatainkhoz határozzunk meg határidőt akkor is, ha nincs konkrét időponthoz kötve annak befejezése. Ha tudjuk azt, hogy az egyik metódussal 11 óráig végeznünk kell ahhoz, hogy az azt követő munkafázissal 13 órára készen legyünk, akkor egyszerre csak egy dologgal fogunk foglalkozni maximális koncentrációval.
5. Ha el vagyunk havazva a munkáinkkal, állítsuk őket fontossági sorrendbe! Kezdjük a legfontosabbal és így haladjuk a legkevésbé égető feladataink felé.
6. Ne zsúfoljunk bele egyetlen egy olyan feladatot sem a napunkba, amelyről nem tudjuk teljes bizonyossággal azt, hogy sikeresen véghez is tudjuk vinni.
7. Iktassunk ki minden zavaró tényezőt, zárjuk be a böngészőnk azon ablakait, amik csak elvonnák a figyelmünket és nem kapcsolódnak szervesen az elvégzendő feladatunkhoz. A közösségi oldalak böngészésének nem ez a legjobb ideje!
8. Mivel a legtöbb ember hajlamos arra, hogy folyamatos késésben legyen, az időrendünk meghatározásakor mindig kalkuláljunk negyed órával korábbi időpontokkal, így nemhogy késni nem fogunk, hanem pontosan érkezünk majd megbeszéléseinkre.
9. Egy órát mindig helyezzünk a közelünkben jól láthatóan annak érdekében, hogyha egy munkában elmélyülve elveszítenénk az időérzékünket, ne kelljen kapkodnunk az utolsó pillanatban. Állítsunk be emlékeztetőt a meghatározott időpont előtt 15 perccel, így a megkezdett munka befejezésére és a következő feladatra való nyugodt felkészülésre is marad időnk.
10. Tartsunk szünetet! 5-10 perc már bőven elég ahhoz, hogy kitisztuljon a fejünk. Mindeközben le tudjuk zárni magunkban a mögöttünk lévő munkafázist és rá tudunk hangolódni az előttünk álló újabb kihívásra. Egy csésze eszpresszó pedig, mint tudjuk, csodákra képes.